Vacanta de iarna in Fuerteventura si Lanzarote

Ca de obicei, despre vacanta de iarna apuc sa scriu vara. Noroc cu articolul Dianei, ca mi-a amintit, altfel poate ajungeam sa scriu vara viitoare.

Candva, acum foarte multi ani, am descoperit insula Fuerteventura, una dintre insulele Canare. O singura fotografie, una mica, si cateva detalii despre o insula foarte putin turistica. Asa a ajuns pe lista mea de locuri de vazut, in detrimentul cunoscutei Tenerife.

Ianuarie 2017 m-a gasit pe o insula in Oceanul Atlantic, iar un an mai tarziu am repetat. Doar ca de data aceasta nu era Portugalia, era Spania. Si nu o insula, ci doua. Am aterizat in Fuerteventura (cu escala in Milano) si am decolat spre Bucuresti din Lanzarote (cu escala in Madrid). Va scriu, pe scurt, obiectivele pe care le-am vazut noi.

Fuerteventura

Sotavento, Jadia

Sotavento

1. Plaja Sotavento, toata zona Jandia, nisip aproape alb. Noi am stat cam putin. I-as aloca o zi intreaga, de lenevit la plaja si de minunat de flux si reflux, sa stai pe-olimba de nisip si sa te trezesti ca nu mai e.

2. Plaja Cofete, nisip auriu spre portocaliu. La apus. Nu se face baie, e doar pentru surf. Drumul este anevoios si iti cam da emotii, dar peisajul e de vis.

Cofete Beach by Alina Massier

Cofete

El Cotillo by Alina Massier

El Cotillo

3. El Cotillo. Mai multe plaje, farul, merita o plimbare de o zi intreaga. Aici am gasit o bucatica de nisip foarte foarte alb, iar la un moment dat incepea brusc nisipul auriu.

4. Plaja Ajuy, nisip negru, vulcanic. Aici am stat foarte putin, problema ‘tehnica’.

5. Corralejo. Plaja si dune. Mai turistic.

6. Caleta de Fuste. Statiune turistica, parca mai batraneasca. Noi am mancat aici unde sus, la El Perro Loco. Ne-a placut enorm locul, relaxarea, Vama Veche style. Un barulet mic, unde se servea doar bautura, dar unde am putut manca de la vecinii lor care serveau pizza. Foarte cozy.

7. Costa Calma, plaja, turistic.

8. Morro Jable. Statiune draguta, cu multe terase pe faleza. Ne-am oprit si noi la o bere si un pranz, clasicul calamar pentru mine.

9. Museo del Queso Majorero. Un muzeu al branzei, dar nu numai. Simpatic.

10. Betancuria, cel mai vechi oras din Fuerteventura. Neaparat, cu oprire la Mirador de Morro Velosa. Un drum de munte, cu spectacular view chiar si pana ajungi la Mirador. Magic.

Ce n-am vazut si as fi vrut

1. La Pared. Plaja pe care nu am apucat sa o vedem. 2. Isla de Los Lobos. Era vant si nu ne-am aventurat.

Lanzarote

1. Plaja Papagayo, nisip auriu. De lenevit la plaja si savurat o cafea sus la terasa. Se zice ca ar fi cea mai frumoasa din Lanzarote si probabil ca e, insa nu se compara cu cele din Fuerteventura.

Playa Papagayo

Papagayo

2. Puerto del Carmen. Plimbare si mancare. Noi aici am avut si cazarea.

Charco de los Clicos, Lanzarote

Charco de los Clicos

3. El Golfo. Aici am mancat cel mai bun peste si cel mai bun calamar la gratar.

4. Charco de los Clicos/Charco verde (green lagoon). Se ajunge pe jos din El Golfo.

5. Los Hervideros. As zice ca pe mine nu m-a impresionat, dar cred ca am fost singura :).

6. Plaja Quemada. Un orasel mic de tot, pescaresc, unde poti face cateva fotografii interesante. Nu ne-a impresionat. Poate pe timp de vara e diferit.

7. Jameos del Agua. Minunat. Nu pot descrie sentimentul pe care l-am avut acolo si nicio poza n-ar putea exprima asta.

8. Fundacion Cezar Manrique. Arhitectul insulei, printre lucrarile lui: Jameos del Agua, Mirador del Rio, Jardin de Cactus, etc.

Jameos del Agua by Alina Massier

Jameos del Agua

9. Mirador del Rio. Nu am intrat pentru ca era innorat si ni s-a spus ca nu se vede mare lucru. Am avut totusi noroc, caci mergand pe coasta norii s-au mai risipit.

10. Salinas de Janubio.

Cateva precizari:

1. Este necesara o masina inchiriata pentru a putea vedea insulele. Poate ca in Lanzarote nu e obligatoriu, daca planuiesti sa nu te plimbi prea mult, ci doar vrei sa lenevesti la plaja. Noi (am fost 2 cupluri) am inchiriat masina din Fuerteventura si am luat-o cu noi si in Lanzarote, unde am si predat-o la finalul excursiei. Nu uitati ca pentru inchirierea masinii e nevoie de card de credit, nu de debit (noroc cu prietenii nostri, ca noi nu detinem unul). Daca cumva stiti altceva, let us know ;).

2. Insulele sunt foarte diferite. Fuerteventura este in continuare destul de salbatica, cu peisaje selenare, cu multe plaje pentru sporturile de apa. Lanzarote este mai posh, mai turistica, sectorul agricol mult mai dezvoltat, cu arhitectura mai omogena, cu mai multe locuri de vizitat in interiorul insulei, facute de mana omului (in mod special a lui Cesar Manrique).

3. Top 3  Fuerteventura, pentru mine: Sotavento, El Cotillo, Cofete. Cu o mentiune pentru Mirador Morro Velosa. Top 3 Lanzarote: Jameos del Agua, Playa Papagayo si El Golfo impreuna cu Charco de los Clicos. Sau Mirador del Rio, nu ma pot hotari.

Ce mancam, ce bem: Peste, fructe de mare – calamar la gratar, cartofii lor traditionali in coaja, cu sare. Vin – Vulcano de Lanzarote

Calamari, El Golfo

Cel mai bun calamar

That’s all from me, sper sa va fie de ajutor in vacanta voastra in insulele Canare. Voi reveni si cu mai multe fotografii.