Fogo Lake by Alina Massier

Insulele Azore – Sao Miguel in ianuarie

Acum 3 ani cand si ceva, cand am inceput cercetarea pentru o vacanta in Azore, nu am gasit aproape nimic bun despre luna ianuarie, ci doar vreme rea. Asta a fost doar pe net, caci in realitate ne-am bucurat de vreme excelenta.

Am fost din nou in Azore la inceputul lui 2020, mai exact pe una dintre insule, Sao Miguel, cea mai mare dintre cele cele 9 ale arhipelagului. Insulele apartin de Portugalia si se afla in mijlocul Oceanului Atlantic, cam la jumatatea distantei dintre Europa si SUA.

Simt nevoia sa mentionez ca ora locala este cu o ora in urma Portugaliei continentale, nu de alta, dar pentru ca nu mi se updatase automat ora, era sa ratam zborul de intoarcere, din Lisabona spre Bucuresti.

Cum ma deplasez pe insula

Cu masina inchiriata sau cu ghid. Data trecuta, am stat doua zile jumatate pe insula, in prima zi am luat la pas Ponta Delgada, orasul cel mai mare de pe insula, unde am avut si cazare, iar in celelalte 2 zile am avut ghid.

De data aceasta, am stat 5 zile, pentru 3 zile am inchiriat masina, iar pentru 2 zile ghid, acelasi de data trecuta, pentru ca ne-a placut foarte mult. Daca nu ar fi fost disponibil, stiind cat de cat insula, cu siguranta am fi inchiriat masina pe toata perioada.

Masina am luat-o de la Azores Easy Rent, la recomandarea Simonei de la Lipa-Lipa. Noi nu avem card de credit, asa ca de multe ori ne lovim de aceasta problema a inchiriatului, caci majoritatea firmelor cer card de credit, insa de la ei puteti inchiria doar cu cash. Le-am scris pe facebook, am continuat pe email si totul a fost foarte simplu. Pentru ca am optat pentru asigurare totala, nu a mai fost nevoie sa lasam cei 300 euro garantie, ca in cazul in care luam doar asigurarea basic, insa costul a fost ceva mai ridicat (undeva la 18-19 euro pe zi masina, plus aprox 16 euro asigurarea).

Ne-a asteptat cineva la aeroport, ne-a dus la biroul lor, iar de acolo am plecat cu masina. Predarea s-a facut tot la ei la sediu (acolo este si benzinarie de unde poti face plinul la predarea masinii), urmand sa te aduca ei la hotel sau in alt punct al orasului, unde doresti. Totul a decurs foarte simplu.

Avantajul cu masina inchiriata (mai ales atunci cand mergi cu copilul, cum a fost la noi, in cazul acesta) este ca iti poti face programul cum vrei, pleci si te intorci la ce ora vrei, te razgandesti pe parcurs, faci un popas mai lung sau mai scurt.

Avantajul cu ghid este ca el cunoaste insula foarte bine, iti poate da multe informatii pe care nu le gasesti la un search pe google, dar mai ales, in cazul acestei insule, unde vremea se schimba in cateva minute, este ca stie sa modifice programul astfel incat sa mergi la locul potrivit la momentul potrivit. Si daca este si o persoana placuta ca in cazul lui Eduardo Miranda, nu simti ca esti cu un ghid, ci cu un prieten.

Ce-i de facut in Sao Miguel, Azore?

Multe. Inainte sa ajungem, ma gandeam ca o sa ma cam plictisesc atatea zile. Data trecuta vazusem multe, voiam sa revad unele locuri si sa mai bifez cateva pe care le ratasem. Se pare ca m-am inselat, caci nu mi-au ajuns zilele sa vad tot ce voiam. Sa le luam pe rand.

Caldeiras – apele termale de pe insula – sunt muuuulte, poti merge indiferent de vreme, chiar daca vremea e urata, frig sau ploaie, ba chiar atunci este indicat.

Plaje – bucuria unei plaje aproape goale nu v-o pot explica, pot doar sa va spun ca in cele doua vacante in Sao Miguel, o alta plaja a fost centrul universului, momentul si locul meu de maxima bucurie.

Lacuri si multa vegetatie.