Amintiri din Praga

Ne-am hotarat sa fie Praga cu o saptamana inainte, insa din fericire, pentru ca era pe lista destinatiilor de multa vreme, eram déjà informata.

Am ales hotelul Constans, de 4 stele, amplasat intr-o zona linistita, aproape de ambasada SUA, dar si destul de aproape de ambasada Romaniei si relativ aproape de centru( la vreo 10 minute de mers pe jos sunt Castelul Praga si podul Carol). Am ales un hotel de 4 stele pentru ca era luna de miere si am zis ca macar acum sa ne permitem ceva minunat si chiar a fost. O camera pe noapte a costat undeva la vreo 80 si ceva de euro, pana in 90. Nu au tot timpul oferte asa de bune, dar se pare ca noi am avut noroc, avand in vedere ca am fost in august, perioada de varf si am rezervat doar cu o saptamana inainte.

Turn CarolAjungi in Praga, ne-am plimbat dis-de-dimineata pe podul Carol avand impresia ca este doar al nostru.Recomand sa urcati in unul din turnurile de la capetele podului, de preferat in cel mai inalt. Mie mi-a placut foarte mult privelistea de aici. Urmand cursul firesc al oricarui turist ne-am trezit in piata orasului vechi. Acolo este celebrul ceas al vechii primarii, unde din ora in ora zeci sau sute de turisti asteapta sa bata ora exacta. Am vazut la vechea primarie vreo 3 sau 4 nunti in desfasurare, se pare ca evenimentele de gen ma urmaresc. Am urcat in turn si am vazut intreaga piata si poate chiar intregul oras. A fost dragut, dar nu spectaculos. Auzisem insa ca de aici poti vizita un oras subteran, niste catacombe, insa nu am gasit – sau poate n-am auzit bine.
Tot aici in piata este catedrala Notre Damme du Tyn pe care insa n-am avut curiozitatea sa o vizitam.

Cartierul evreiesc – dezamagire totala. In prima zi in care am vrut sa vizitam cimitirul era inchis, asa ca am mai incercat odata, pentru ni se spusese ca este impresionant. A fost cel mai scump obiectiv turistic si cel mai plictisitor din punctul meu de vedere. In bilet este inclusa vizitarea cimitirului si a catorva sinagogi. In afara de cimitir care intr-adevar iti da de gandit, insa recunosc ca ma asteptam la ceva mai mult, mi-a placut muzeul cu desenele copiilor din perioada nazismului.

Hradcany – Nerudova este o strada foarte frumoasa de unde puteti cumpara suveniruri, parca ceva mai ieftine decat in centru, daca imi amintesc bine. Pe aceasta strada se afla si ambasada Romaniei si este strada ce urca catre castel. Noi am ales sa mergem intr-o zi pentru a vedea schimbarea garzilor(la 12) si in alta zi pentru vizitarea propriu-zisa a cetatii pentru a evita aglomeratia. In aceeasi zona este si manastirea Loreta pe care imi pare teribil de rau ca nu am vizitat-o. Daca mergeti la schimbarea garzilor va trebui sa ajungeti ceva mai devreme pentru a ocupa cu loc strategic, pentru ca in apropierea orei 12 piata se umple de turisti. Schimbarea garzilor

Am intrat in St Vitus care este intr-adevar frumoasa, am zabovit ceva inauntru, recomand calduros. Mi-am facut curaj si am urcat si in turn(in Viena la Stephan Dom am abandonat la jumatate), noroc cu Mihai care nu m-a lasat sa cobor, altfel nu mai ajungeam pana sus nici aici. Nu am o problema cu inaltimea, insa nu-mi place deloc ca nu pot vedea cat mai este pana sus, ca nu vad “luminita de la capatul tunelului”. In timp ce urci, poti vedea imensele clopote ale bisericii. Desi ajungi foarte sus, m-a impresionat mai tare privelistea din turnul podului Carol, insa nu regret ca am urcat. Foarte interesant la Sf Vitus mi s-a parut povestea despre poarta ce fusese zidita la un moment dat, poarta care acum a fost reconditionata si arata fabulos.

Ulita de AurTot in cetate, merita o plimbare si pe Ulita de Aur, strada cu casute mici si colorate si apoi, daca va pasioneaza, muzeul de jucarii care mie mi s-a parut magic – am vazut acolo toate cutiile musicale in forma de carusel pe care mi le-as putea dori vreodata.

Petrin – Revenind la lucruri care nu m-au dat pe spate in Praga enumerez turnul Petrin – un fel de mini Eiffel, acesta fiind cel mai inalt punct din Praga, funicularul cu care se ajunge in apropierea acestui turn(la care de obicei este mereu coada, dar merge repede – daca vrei sa ajungi sus, iei funicularul pentru ca este destul de mult de urcat)si labirintul oglinzilor unde nu mi se pare interesant decat daca aveti copii, caci e foarte mic.

Am lasat pe final lucrurile cele mai frumoase. Poate ca v-ati dat seama, nu sunt pasionata de obiectivele turistice in mod special, poate pentru ca de multe ori pe acestea le vezi in poze, ai anumite asteptari, iar odata ajuns la fata locului ai impresia ca ai mai fost acolo. Asa ca momentele cele mai frumoase pentru mine sunt starile care mi le dau anumite locuri, gusturi cu care raman si care imi amintesc de o vacanta anume, etc.

In ziua in care ne-am hotarat sa vedem castelul, am plecat de la hotel in plimbare sa descoperim si stradutele din jur, stiind ca oricum este foarte aproape. Am ajuns astfel in parcul Petrin, minunat de altfel, apoi intr-o livada plina cu pomi fructiferi si cu…fructe pe care nu le pazea nimeni. Ne-am oprit apoi pe o colina de unde aveam o priveliste senzationala catre castel si dupa vreo ora doua ne-am indurat sa mergem mai departe.Vedere din parcul Petrin

Tot din categoria “frumoasele parcuri ale Pragai” este si Vysehrad, unde am petrecut o dupa amiaza citind in iarba verde cu soare cald, atipind din cand in cand, o dupa amiaza in care n-am facut nimic altceva si care a fost una dintre cele mai frumoase zile in Praga.

Pe final, va mai recomand o plimbare cu hidrobicicleta spre spus de soare si o vizita in gradinile Senatului pe care noi le-am descoperit intamplator.Hidrobicicleta